Do maďarských termálů s malými dětmi

Moje starší dcera mi není vůbec podobná. Co se týče vzhledu na plné čáře u ní zvítězily dominantní mexické geny jejího tatínka. Já mám světlé vlasy, oči i kůži. A ona je mým přesným opakem. Když byla Esterka ještě menší a měla tak rok, občas jako každé dítě chytla zuřivý záchvat, že například nechce jít z hřiště domů. Když jsem ji pak nesla v náruči nebo vezla v kočárku s hysterickým křikem, říkala jsem si, že lidi okolo si určitě budou myslet, že jsem ukradla nějaké cizí dítě. Které se takto dožaduje skutečné maminky.

Co po mne ale nepopiratelně zdědila, je láska k vodě.

Můj otec říká, že když jsem byla já malá, nikdy jsem nic moc nechtěla. Ale když jsme byli u moře, bylo to pořád: „Tati, pojď se mnou do vody.“ A Esterka se dovede z vody těšit úpně stejně. Pořád chce na bazén nebo na pláž, při nejhorším do vany.

Na naší dovolené v maďarských termálních lázních proto opravdu byla jako ryba ve vodě. A nejen ona!

Skoro mořskou pannou

Když už se Esterka i čtvrtý a náš poslední den naší dovolené v Maďarsku pořád ještě neúnavně koupala v hotelovém bazénu pro děti, i já už jsem byla vody docela nabažena. Už jsem na ní jen dohlížela z lehátka u bazénu. A protože její elán byl nezničitelný, tak jsem jí říkám: „Esti ještě chvilku budeš v tom bazénu, tak už se z tebe asi stane mořská panna.“ A jako odpověď slyším jen dětské a nefalšovaně nadšené: „Jóóóóóóóóóóóó!“

Nejprve se sama sebe ptám, jak je to možné, že mne v té lásce k vodě předčila. A pak si říkám, že je to prostě tím, že děti mají vždycky nespravedlivě více energie než dospělí. A konec konců, mne se na lehátku taky dobře odpočívá. Takže je vše v pořádku.

O mladší dceru je taky dobře postaráno. Tatínek ji vzal na hřiště před hotelem, pak se půjde v kočárku projet okolo jezera a hezky usne. Na pokoj se dostane, aniž by se probudila. A tak se k její siestě na pokoji může přidat i tatínek. A spokojeni jsou naprosto všichni.

Maďarské termální lázně jsou jako stvořené pro odpočinek a regeneraci sil.

I v mém Návodu na šťastnou koupi leteckého zájezdu k moři doporučuji Maďarsko jako velmi dobrou alternativu pro dovolenou s dětmi, pokud chcete jet vlastní dopravou. A ne příliš daleko. My jsme si pro dovolenou vybrali Hotel Velence resort & SPA (z Brna 344 km, z Ostravy 507 km, z Prahy 543 km), který má vlastní termální lázně, leží na břehu Velenského jezera.

A hlavně je velice dobře připravený a pobyt rodin i s úplně malými dětmi, protože:

• Dobře se zde pohybuje s kočárkem. Můžete s ním výtahem vyjet až do pokoje nebo naopak ven na promenádu kolem jezera, k dětskému hřišti, pískovišti. Nebo klidně až do restaurace.
  • Je zde několik dětských koutků. Menší přímo nad recepcí. (S přebalovacím pultem a dětských záchodem.) A větší po cestě do termálních lázní. Ten má skluzavku, prolézací „hrad“, prostor na jízdu na odrážedlech. Zde se zabaví i starší děti.
  • Děti mohou do všech bazénu bez omezení. Je zde jednak dětský bazén, který má dvě části. Jedna je pro opravdu malé děti, s bezpečnou miniskuzavkou.  A druhá část s o něco větší skluzavkou. (Pro děti tak od 3 let.) V dětském bazénu není termální, ale obyčejná voda. Ale velmi teplá. Takže zde nevymrznete. Má 32-34 stupňů!
  • Dále je zde velký a členitý bazén s termální vodou, kde děti mohou v doprovodu dospělých a který se dá proplout až do venkovní části. Navíc se můžete kochat krásným výhledem na jezero.
  • Najdete zde i další příjemné drobnosti jako velký počet hezkých dětských židliček v hotelové restauraci. Varnou konvici přímo na pokoji. Takže není problém připravit čaj nebo sunar. A děti také zaujmou labutě plující po jezeru.

Až na první dojem super

Celkově nás hotel velmi příjemně překvapil. Nejhorší byl první pohled zezadu na hotel, když jsme přijeli na parkoviště. Vypadal totiž, že už má nejlepší léta za sebou.

Ale jakmile jsme vešli dovnitř, už bylo všechno perfektní. Profesionální a milý personál. Výborné služby i kuchyně.

Převážná část ostatních klientů zde byli Maďaři, kteří působili na první dojem zamračeně. Ale jakmile zahlédly naše dcery, objevil se jim úsměv na tváři a začali s námi navazovat kontakt. Sice jsme nerozuměli. Ale měli jsme dobrý pocit. Někdy totiž, když se objeví dvě spíše živé děti, tak to bývá právě naopak. Původní úsměvy zmizí:-)

Výhodou je, že se zde dá jet klidně i mimo sezónu. My sami jsme zde byli na konci září. Užili jsme si jak koupání, tak výlety a procházky. Budete zde spokojeni i pokud rádi jezdíte na kole. Můžete si ho vzít s sebou. Nebo půjčit na místě. A vydat se na vyjížďky kolem jezera a do okolí. Hotel vám mezitím nabídne kvalitní zázemí s bazény, polopenzí a vyžitím pro děti. (Pro ty si zase klidně můžete přibalit i odrážedla.)

Finanční stránka věci

Tento hotel je cenově výhodnější než jiné osvědčené hotely s termálními bazény v Maďarsku. Mimo hlavní prázdniny lze navíc využít AKCE 4 noci za cenu 3, což byl náš případ. Jen je takto třeba začít pobyt v neděli nebo pondělí.  Mladší dcera byla bez nároku na lůžko (do 3 let) zdarma. A starší jako dítě do 6ti let na přistýlce také zdarma.

Celková cena pobytu na 4 noci, s polopenzí a zdarma vstupy do lázní pro dva dospělé a dvě děti byla 9300 Kč.

Pokud jste větší rodina, můžete si připlatit dva pokoje vedle sebe, které jsou propojeny dveřmi.

K Balatonu i do Budapešti

Odpočinout v hotelu je fajn. Ale hned, jak člověk načerpá nové síly, mohou se zde i s dětmi podnikat hezké výlety. My jsme to stihli k Balatonu i do Budapešti.

Siofok (68 km)

Tohle město je jedno z nejoblíbenějších prázdninových letovisek na břehu maďarského moře, tedy Balatonu. I když na konci září už koupání v jezeře nehrozí, i tak je zde moc hezké se podívat. Nejprve parkujeme u náměstí, kde si rovnou dáme oběd, obrovskou zmrzlinu a pak se vydáváme vycházkou do přístavu.

Promenáda okolo jezera je opravdu krásná. Holčičky krmí labutě a kačeny na jezeru. My se kocháme výhledy. A uznáváme, že Balaton skutečně může připomínat moře. V parku poblíž přístavu najdeme také několik dětských hřišť.

Budapešť (46 km)

Z Budapešti jsme měli trošku větší strach, jak pobyt po hlavním městě s dvěma malými dětmi zvládneme. Metrem to nepůjde, protože místní metro nemá vstup pro kočárky. Ale nakonec to dopadlo dobře. Auto jsme zaparkovali v uličce poblíž Velké tržnice (Vásárcsarnok). Parkování platíme v automatu, je za celkem přijatelnou cenu. Maximální doba parkování je tři hodiny.

V tu chvíli by hodně pomohlo, kdybychom se více soustředili a přesně si zapamatovali, kde jsme auto nechali. Cestou zpátky jsme ho totiž v mírné panice hledali 🙂

Pak jdeme na oběd přímo do Velké tržnice. Je to trochu náročnější, protože je tam spousty lidí a my máme mladší dceru v kočárku. Ale podaří se nám starým výtahem vyjet do prvního patra, kde jsou stánky s nepřeberným množstvím lákavého jídla. A v trochu náročnějších podmínkách se i najíme.

Pak se krásnou procházkou vydáváme podél břehu Dunaje až ke Széchenyiho řetězovému mostu (Széchenyi lánchíd), po kterém přejdeme na druhý břeh. Pak pokračujeme už jen pár kroků stejným směrem. Dokud se nám neomrzí výhled na krásnou budovu parlamentu (Országház).

Potom se vracíme směrem zpátky, tentokrát po opačném břehu Dunaje. Až k Mostu Svobody (Szabadsáh hid), který vede ke známé Velké tržnici. Nakonec už stačí jen najít ulici, ve které jsme zaparkovali auto a jet zpátky do hotelu:-) Esterka už stejně chce jít zase do bazénu.

Eva Szopová
Maminka dvou úžasných dcer. Partnerka muže ze země tequily. Provozovatelka cestovní agentury Cesty s dětmi a autorka e-booku Návod na šťastnou koupi leteckého zájezdu k moři.