Italský ráj pro malé, větší i největší

V předchozím článku jsem vám slíbila, že příští inspirace na letní rodinnou dovolenou s dětmi bude tentokrát z Itálie. A je to tady. Musím vám hned říct, že jako skvělé místo pro rodiny s dětmi  to nepřijde jen mně samotné. Natočila jsem tam totiž své video o mobilních domcích a od té doby se mě často ptáte:

„Tam to vypadá skvělé pro děti. Kde jste to byli?“

Dneska vám to tedy konečně se vším všudy prozradím. Ale začneme hezky od začátku.

Nejen za sluncem a vodou

Minulé léto jsem sbalila své dcery, partnera, rodiče a ségru a všichni společně jsme se vydali k největšímu italskému jezeru. Ano, čtete správně. Nejeli jsme k moři, ale k jezeru.

Nebyla to žádná spontánní akce, ale dobře promyšlená i naplánovaná dovolená, kterou jsme pořizovali už v lednu.

Chtěla jsem zase bydlet v mobilních domcích, protože se nám to hodně osvědčilo léto předtím v Rakousku. A volba padla právě na italské Lado di Garda. Důvodů bylo několik a všechny se dozvíte z tohoto pětiminutového videa:

Vzhůru na výlet

Musím říct, že jsme určitě nechtěli zůstat jen v kempu nebo u jezera, ale i něco poznat, ochutnat a nasát místní atmosféru. A po úvodním sezením s delegátkou jsme měli pocit, že týden je strašně málo na to, abychom viděli všechno, co nás láká. Zcela vědomě jsme se taky rozhodli vynechat vyloženě turistické atrakce jako zábavní park, safari nebo akvárium. Nic proti nim. Ale nebyla to priorita.

A vyžití pro děti bylo natolik bohaté přímo v kempu, že nám to úplně stačilo.

1) Sirmione

Tohle městečko je největší chloubou celého Laga. Je to nádherný výběžek do jezera, vlastně poloostrov, s pevností a moc hezkými plážemi. Ale velice špatně se tam parkuje. Proto je lepší jet trajektem z Peschiery, kam se za dvacet minut dostanete po promenádě pěšky přímo z kempu. Dá se jet i autobusem. Ale jízda trajektem je určitě větší zážitek.

A děti můžete na výlet motivovat i tím, že v městečku je celá spousta skvělých zmrzlináren.

My jsme na tento výlet jeli s českou delegátkou z kempu, protože jsme nechtěli moc bloudit, byli jsme rádi za historický výklad. Měli jsme nejprve strach, jak něco tam organizovaného zvládneme i s holčičkami. Ale bylo to v pohodě a tak akorát dlouhé.

No a kdybyste chtěli zažít opravdu něco extra nebo třeba netrefili dobře počasí, tak v Sirmione najdete termální lázně s výhledem na jezero. Není to levná záležitost, vstupné totiž stojí 39 euro na osobu. Ale pokud se chcete extra rozmazlit, tak proč ne.

2) Monte Baldo

Strávit celou dovolenou v vody by sice bylo celkem fajn. Ale proč se taky nepodívat do hor? Monte Baldo je jednak hora, tak i celé pohoří u Gardského jezera. A jeho vrchol je ve výšce přes 2000 metrů nad mořem a dá se taky udělat pěkná procházka i s dětmi po hřebenu. Už předem mi bylo jasné, že pokud chci někam jet na výlet, tak to bude sem. A moc se mi líbil, nelitovala jsem ani vteřinu.

I když chybička se vloudila.

Bylo nám řečeno, že na Monte Baldo se rozhodně musí jet brzy ráno. To jsme sice udělali a i na dovolené si nastavili budík. Ale potom jsme se špatně nechali vést navigací, která nás místo do stanice lanovky vedla postupně až na vrchol hory. Tak se autem ani dojet nedá. Ale vzpamatovali jsme se dost pozdě a přijeli rozhodně až po deváté. Zaplatili jsme zato nejen dražším jízdným na lanovce, ale také tím, že jsme v řadě na lanovku strávili značnou část dne. Výlet lanovkou na Monte Baldo je totiž velmi oblíbený.

I u okýnka je napsáno, že průměrná doba čekání je hodina a půl.

Nejlepší tedy je jet nahoru před devátou ráno a zpátky po čtvrté odpoledne s tím, že v 16:45 lanovka končí. A ačkoli se to nezdá, vůbec není špatné vzít si na lanovku i kočárek, pokud ho některé z vašich dětí ještě používá. Budete mít možnost totiž použít výtah k lanovce a tak předběhnete dlouhou řadu čekajících.

Nahoře vás čekají nádherné výhledy, procházka, lamy, které jsou atrakcí hlavně pro děti. Prodávají se tam výborné víno a sýry. Odpočinout si můžete v lehátkách a ti menší tady najdou i dětské hřiště na zdravém horském vzduchu.

Prostě idylka.

3) Verona

IMG-20170910-WA0014

No co dodat? Nádherné město, kam Shakespeara zasadil své drama Romeo a Julie, je takovým neoficiálním městem lásky. A u nás to bylo tak, že jsme naše drahé děti nechali s babičkou a dědou u bazénu a vyrazili výjimečně na výlet jen ve dvou. Pokud ale tu možnost nemáte, rozhodně se nemusíte bát vydat se do Verony i s dětičkami.

Procházka městem není dlouhá a rozhodně stojí zato. Najdete zde i dům, který prý dramatika inspirovat a známý balkónek. Jen zlatá socha mladičké Julie už toho hodně zažila. Protože abyste měli štěstí v lásce, máte se dotknout jejího pravého ňadra.

A pokud jde o takovou věc, umíte si představit, že se nikdo příliš neostýchá.

No ale Itálie  ale není přece jen o slunci, vodě a památkách. Ale taky o jídle! A v tomto ohledu jsme měli právě ve Veroně obrovské štěstí. V zapadlejší uličce na nás vykoukla restaurace Monte Baldo (Via Rosa 12), kde když jsem nahlédla, bylo jasné, že je to ta pravá. Byl tam totiž volný už jen jediný stůj pro dva. A mé chuťové buňky na místní těstoviny, salát i víno vzpomínají dodnes.

Eva Szopová
Maminka dvou úžasných dcer. Partnerka muže ze země tequily. Provozovatelka cestovní agentury Cesty s dětmi a autorka e-booku Návod na šťastnou koupi leteckého zájezdu k moři.